I d e n t i t y C a f e

Identity Lost. 'The melancholy folklore of exile', an uncertain way to fight the arrogance of ignorance...

Wednesday, June 06, 2007

Αναπαντεχες συναντησεις - The world won't listen...



Τεμπελικο μεσημερι σαββατου στο Πιτσμπουργκ. Μετα απο καφε, η βολτα μας βγαζει στο μουσειο τεχνης του Carnegie-Mellon. Μετρια εκθεση βρετανικης αρχιτεκτονικης μας αφηνει παγερα αδιαφορους και κατευθυνομαστε στην εξοδο. Καθως περπαταμε η μουσικη δυναμωνει, καθαρη σαν κρυσταλλο σε τραβαει στην σκοτεινη αιθουσα. Βιντεο εγκατασταση του Φιλ Κολινς (καμια σχεση με τον γνωστο).
"Τhe World Won't listen"...

Η καμερα ζουμαρει στα προσωπα η σε καποια λεπτομερεια του σωματος που χορευει, καθημερινων ανθρωπων καθως τραγουδανε καραοκε μπροστα απο κιτς πολυχρωμο φοντο τουριστικου ποστερ τραγουδια απο το ομωνυμο αλμπουμ των Smiths του 1987. Το Βιντεο γυριστηκε στην Κωνσταντινουπολη, το '05.

Η αρχικη αντιδραση, "μα τι μαλακια ειναι αυτο" γρηγορα χανεται και τελικα καθηλωνεσαι στην τεραστια γιγαντοοθονη διοτι νιωθεις την αυθεντικοτητα και την κοινη γλωσσα της ανθρωπινης εκφρασης. Αυτο που τελικα θελουν να πουνε μεσω του τραγουδιου δεν ειναι ευδιακριτο με την πρωτη ματια αλλα με λιγη προσοχη ο κωδικας σπαει...και ειναι κατι στο οποιο απουσιαζει η προσποιηση. Το υπο μεγεθυνση ανθρωπινο προσωπο περναει τοσα υποσυνειδητα μηνυματα... Η ομορφια του "κοιτα με, εχω κατι να σου πω, μην γυριζεις το κεφαλι σου αλλου, ειμαι κι εγω σαν εσενα" σε ηρεμει και σε επαναπροσδιοριζει αν της δωσεις μια ευκαιρια...But The World Won't Listen!



Απο εκει που αρχικα βαλαμε το κεφαλι μας μεσα στα πεταχτα να δουμε περι τινος προκειται, τελικα καθηλωθηκαμε πανω απο τρια τεταρτα, ενα μικρο εσωτερικο ταξιδι... Μου εχει μεινει η εικονα του νεου που τραγουδαει και καποια στιγμη γυριζει γυρω απο τον εαυτο του και φαινεται ενα μπουκετο λουλουδια να κρεμεται απο την αριστερη κωλοτσεπη του τζιν...



Phil Collins: The World Won't Listen, αρθρο στο BBC...

O Phil Collins, φιναλιστ για το Turner Prize της Tate Britain το 2006.

17 Comments:

At Jun 6, 2007, 10:35:00 AM , Blogger Μαρω_Κ said...

Καλημέρα.
Δεν πειράζει που ο κόσμος δεν ακούει.
Γιατί άλλωστε ο κόσμος είναι κάτι το αχανές και το απροσδιόριστο.
Εμείς θέλουμε να μας ακούσεις εσύ κι ο απέναντι.
Κι ο Αλλος δίπλα.
Η γειτνίαση μας αφορά όχι ο διασκορπισμός.

Φιλιά!

ΥΣ: Εξαιρετικό το άρθρο.

 
At Jun 6, 2007, 4:07:00 PM , Blogger Astero said...

Τελικά τα πάντα είναι ζήτημα οπτικής γωνίας. Διότι αυτά τα καραόκε συνήθως μου φέρνουν κάτι από Ανίτα Πάνια στο μυαλό. Ιδίως αν άκουγα να σφάζουν τους Smiths...

Αλλά προτιμώ τη διάσταση που δίνεις! (ή, τέλος πάντων, που έδωσε ο καλλιτέχνης) :)

 
At Jun 6, 2007, 4:59:00 PM , Blogger IdentityCafe said...

Καλημερα Μαρω!

Σαφως! Πολυ ωραια το γραφεις. Παντως υποπτευομαι οταν λεμε "ο κοσμος" συνηθως ενοουμε τους διπλα μας και τους απεναντι μας!
Πολλα φιλια!

Αστερω!
Ε, οχι και Πανια! Λοοοολ! (δεν ηταν διαλεγμενοι οι ανθρωποι βασει της πνευματικης καυστερησης η της ψυχιατρικης τους παθογενειας! χεεεχ)

Παντως η αρχικη εντυπωση ΕΙΝΑΙ αυτη που λες. Μολις μπηκα μεσα, χωρις να του δωσω καθολου χρονο αρχισα να κρινω! μα τι μαλακιες ειναι αυτο, πως αυτο ειναι τεχνη κλπ...
Ομως οπως τα περισσοτερα πραγματα, κι αυτο ηθελε χρονο. Και ειλικρινα σου μιλαω, χωρις δηθεν αναγνωρισεις κλπ...
Φιλια!

 
At Jun 6, 2007, 5:04:00 PM , Anonymous Anonymous said...

ΙC πάλι μας έφερες έναν αέρα στα σκονισμένα σοκάκια μας. Ο κόσμος είναι οι άλλοι, αλλά μέσα από την προσεκτική ματιά ο άλλος γίνεται τόσο οικείος (ειδικά όταν αυτός ο άλλος είναι ο εξοβελισμένος από την Ε.Ε. τούρκος που τον βαραίνει ο οριενταλισμός μας). Με συγκίνησε το ποστ σου :)

 
At Jun 6, 2007, 5:43:00 PM , Blogger Olyf said...

Προσωπικά ούτε και που βλέπω, πόσο μάλλον ν ακουω κιόλας...
Πάντως νομίζω πώς αυτό που λές, τό παθαίνουμε οι περισσότεροι (υπολόγισε με στον αριθμό) με την βίντεο άρτ.
Εχουμε συνδιάσει το εικαστικό είτε με μιάς μορφής στατικότητα, είτε με κάποια δοσμενη μορφή κινησης της εικονας (μιά κινηματογραφική η μια πραγματική ιστορία π.χ.)
Δεν ανήκω στους φίλους της βιντεο αρτ το παραδεχομαι γιατρέ μου, δεν ξέρω να την διαβάζω , μαλλον την ψιλοβαριέμαι και πολλά σχετικά εργα μου φαίνονται κι εμενα μαλακίες .. Απο την άλλη όσο τό σκέφτομαι, πιό μεγαλη μαλακία μου φαίνεται να μην σ αφηνουν να τραβηξεις ουτε μιά μαλακία της προκοπής .....
τες πα... μια και ειναι τραγουδιστικό το ποστ σου και μου άρεσε πραγματικά παααααααρα πολύ θά μου επιτρέψεις να σου στειλω σε στιγμιάια έμπνευσή μου και εξ αφορμής του πόστ τουτωί
μια καλτ διασκευή μου του λαικού άσματος "στό σταυροδρόμι" (γαβαλάς αν δεν λανθάνω)
ε βουαλά το : "σταυροδρόμι -πιτσιμπουρκο" δια χειρός όλυφ:

"Στο πιτσιμπούργκοοοοο
στο πιτσιμπούργκοοοοοοοο
εκει που σου πα σ αγαπωωωωώ
εκει μέ ειπες mourgooooooo"

φιλιά ΙC άκο να περνάς καλά

 
At Jun 6, 2007, 6:14:00 PM , Blogger IdentityCafe said...

Δωρα!
:) γαμωτο, με σκλαβωνεις οταν λες τετοια Λοολ...
Φιλια αγαπητη μου, και σ ευχαριστω!

Ολυφ!
α) συμφωνουμε, κι εγω στο βιντεο αρτ χρειαζεται να τιθασευσω την στιγμιαια ταση φυγης...μετα ομως, μαγικα, καθηλωνομαι ΕΑΝ φυσικα εχει κατι να μου πει ο καλλιτεχνης... δεν ειναι ολα βουρ πατσα...και τα διαμαντια απο τα σκουπιδια οπως εχουμε πει καμια φορα ειναι δυσκολο να τα διακρινεις, ποσο μαλλον που ειναι ολα τοσο υποκειμενικα!

β) Σε παραπεμπω στο αρθρο του Μανδραβελη απο το medium.gr οτι το προβλημα στην ελλαδα ειναι ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ , δηλαδη οτι υπαρχει τετοιος νομος στον οποιο παταει καθε "θιγομενος" και στο ετος 2007 μπορει να κατεβαζει και να κατασχει εργο - οσο και μαλακια να ειναι αυτο... πραγματικα εντυπωσιακο.
Σουργελο γιναμε παλι!

γ) αφου σου αρεσε, να ξερεις οτι με κανεις και χαιρομαι αφου εχεις λεπτο γουστο παναθεμα σε! Οπως φαινεται αλλωστε κι απο τη γαβαλικη συνθεση/διασκευη που αφιερωνεις στο identitycafe...και με κανεις και χορευω στο ρυθμο :) Lool

δ) τωρα θα με κανεις να στιψω το μυαλο μου να βγαλω κι εγω ασμα...
Σε φιλω, χαιρομαι οταν περνας!

 
At Jun 7, 2007, 1:01:00 AM , Blogger Desposini Savio said...

ζήλεψα..
γιατί εκτός του ότι τέτοια αρτ φάση με ιντριγκάρει, κατά δεύτερον το συγκεκριμένo άλμπουμ The wold won't listen υπήρξε για μένα καθοριστικής σημασίας γιατί ήταν και ο πρώτος δίσκος των Smiths που άκουσα, από την αδερφή μου.
Ο δίσκος είχε κυκλοφορήσει λίγο μετά το Τσερνόμπιλ. H αδερφή μου μου έλεγε πως ενα κομμάτι(το Panic) είχε γραφτεί με αφορμή έναν dj σε αγγλικό ραδιοφωνικό σταθμό, που τη μέρα του ατυχήματος έπαιζε χαρωπά τραγουδάκια, ενώ όλη η Ευρώπη θρηνούσε...
είναι όντως αυτό που λέει "the world won't listen"...
πάντως εγώ θα είχα μείνει στην έκθεση σίγουρα παραπάνω από τρία τέταρτα!

 
At Jun 7, 2007, 1:33:00 AM , Blogger neutrino said...

με το καραοκε εχω κακιστη σχεση -οχι γιατι εχω εγω καποιο προβλημα με το ευγενες "σπορ", αλλα γιατι οι αλλοι εχουν οταν πιανω το μικροφωνο (και μαλλον οχι αδικως). με το μικροφωνο στο χερι, θα επρεπε να τραγουδαω μονο το world, DON'T listen! - ασε που αν ημουν στο βιντεο του αγαπητου βιντεο αρτιστ Φιλ, θα ειχαμε αντιστοιχα με το art athina σκηνικα αποκαθηλωσης εργων, μετα απο διαμαρτυριες των φιλοτεχνων/φιλομουσων για προσβολη .. δεν ξερω τι.. των παντων! lol lol

[για να σοβαρευτω και να το γυρισω και στα κινηματογραφικα: καθε αναφορα στο καραοκε μου φερνει αμεσως στο μυαλο το lost in translation - τι ομορφη σκηνη, απλη και ποιητικη (που δεν χαθηκε καθολου στη μεταφραση!!;)]

 
At Jun 7, 2007, 7:54:00 AM , Blogger IdentityCafe said...

Desposini

Μου αρεσουν τα τριβια-ινφο που μου λες για το αλμπουμ!
Ναι, θα σου αρεσε, το ξερω! 45 λεπτα ηταν υπερ του δεοντος αρκετα!
Φιλια

Νετρινα!
χεχεχεχ ωραιες εικονες μου βαζεις στο μυαλο
χμ! σαν να μου κεντρισες ενα σημειο της μνημης μου κι η σκηνη επαιξε αυτουσια στον εγκεφαλο...πανεμορφο αυτο το σημειο που λες, η χημεια των δυο ηταν απλως τελεια...θα με κανεις να την ξαναδω τωρα...

 
At Jun 7, 2007, 4:10:00 PM , Blogger basik-ly said...

Panic on the streets of... Istanbul

 
At Jun 7, 2007, 5:30:00 PM , Anonymous Anonymous said...

Καλησπέρα καφέ
Στο Ρέινα Σοφία στην μαδρίτη μου έτυχε μια φορά να τραβήξω κουρτίνα και να έχει μέσα Βιντεοαρτ
έφυγα με την μια.Ούτε καν έμεινα να δω τι ήταν.
Πάντως δεν καταλαβαίνω την μαύρη κουρτίνα..για το φώς?

 
At Jun 7, 2007, 5:32:00 PM , Anonymous Anonymous said...

http://www.museoreinasofia.es/portada/portada.php
το λινκ αν δεν σου έχει τύχει ως τώρα

 
At Jun 8, 2007, 2:34:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Θέλω να τα δω κ εγώ αυτάααααα...!
Όχι τίποτ'άλλο, έχεις κ έναν τρόπο να μεταφέρεις την εικόνα αλλά κ την ατμόσφαιρα.. τρομερά παραστατικό!

 
At Jun 8, 2007, 2:34:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Θέλω να τα δω κ εγώ αυτάααααα...!
Όχι τίποτ'άλλο, έχεις κ έναν τρόπο να μεταφέρεις την εικόνα αλλά κ την ατμόσφαιρα.. τρομερά παραστατικό!

 
At Jun 8, 2007, 7:23:00 AM , Blogger IdentityCafe said...

Γεια σου Βασικ!

Ο αυθορμητισμος ηταν το ωραιο.
Το ιδιο εγχειρημα ελαβε χωρα και σε αλλες πολεις του κοσμου...

Συκαλακι
Το βιντεοαρτ εξαρταται απο τον δημιουργο του...εχω δει και πολλες πατατες.
γουερ ιζ δε μαυρη κουρτινα?
Πολυ καλο το σαιτ που μου εστειλες! Χαζευα!

Χαρτολουλουδο...
Ειμαι σιγουρος πως γινονται ωραια πραγματα παντου.
Επισης εκμεταλλευσου τις φθηνες πτησεις ευρωπη...Λολ...
Σ ευχαριστω για τα καλα σου λογια...μακαρι να τα μετεφερα και καλυτερα! τσαο!

 
At Jun 8, 2007, 4:39:00 PM , Anonymous Anonymous said...

ποιό άρθρο ακριβως του Π.Μ.; εννοείς; όπως και νά χει το πρόβλημα κατά την γνωμη μου δεν είναι καθόλου νομοθετικο αλλά παιδείας με την εννοια και της γνωσης και της καλλιέργειας... η όλη η ιστορία μου θυμισε το παλιό ανέκδοτο με τον κνιτη τη σελήνη και τό δάχτυλο....
άσε που βρισκω ότι ΕΛ.ΑΣ και λοιποί φορείς τελικά έγιναν με τον τρόπο τους μέρος του έργου...
τές πά δεν εχω χρόνο μέχρι νά postώσω τίς αποψεις μου γιά τό θέμα αυτό θά εχει απο μόνο του pastωθει...

 
At Jun 11, 2007, 7:27:00 PM , Anonymous Anonymous said...

Aaa,h mayrh koyrtina ?
Sthn e;isodo bre paidi moy htan.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home