I d e n t i t y C a f e

Identity Lost. 'The melancholy folklore of exile', an uncertain way to fight the arrogance of ignorance...

Wednesday, March 14, 2007

Δυο-σε-ενα ισον εφτα, περιπου

-Εισαι ενας βρωμικος ακαταδεκτος σαρδαναπαλος που δεν παιζεις. Τι παριστανεις?
-Τιποτε, απλως δεν μου πολυαρεσει το παιχνιδι. Μου θυμιζει σχολειο.

-Ουτε ρουσφετι να σου ζητουσανε! Πως κανεις ετσι? Ενα απλο παιχνιδι ειναι.
-Μα εδω στον ερασιτεχνη θα χορτασεις την πνευματικη σου πεινα? Αφου το βλεπεις, ποσο καλυτεροι γραφιαδες υπαρχουν τριγυρω, δεν χρειαζονται 5 τυχαιες λεξεις για να λαμψουν!

-Ενταξει, μην εκνευριζεσαι, τρεμεις σαν τη λυγαρια και σε φοβαμαι.
-Δεν σταματας τις μαλακιες λεω εγω? Με κοροιδευεις κι απο πανω...Διαβασε τωρα τις 7 που δεν ειναι 7 για να μαθεις!

-----------------------------------------------


Οι αγαπημενες μου ταινιες μαλλον τον αριθμο εβδομηντα προσεγγιζουν, και αν γραψω για επτα θα το μετανιωσω πικρα.

Επομενως να γραψω καλυτερα τις 7 αγαπημενες μου απο την λατρεμενη Κεντρικη Ευρωπη μιας και ηταν/ειναι στην ουσια το σπιτι μου.

*Πολανσκι, Φορμαν κλπ δεν τους βαζω στη λιστα μιας και στα τελευταια 30+ χρονια που εχουν γυρισει αριστουργηματα, απο την παραγωγη ως τη θεματολογια ουδεμια σχεση διατηρουν με την Κεντρικη Ευρωπη. Ειναι αριστοτεχνηματα, αλλα για αλλη επταδα...

Επισης, εννοειται πως βρισκονται τοσοι αλλοι που θεωρουνται τεχνιτες ολκης αλλα εχω δει ταινιες τους αποσπασματικα, χωρις να βρω αγαπημενη ως τωρα...

(Ο Πολωνος Μουνκ του οποιου εχω δει μονο το Eroica,
Ο Τσεχος Σβανκμαγιερ με προσωπικο στιγμα το
animation, αλλα εχω δει μονο το Lunacy ως τωρα Η Ουγγαρεζα Μαρτα Μεσαρος της οποιας εχω δει το Adoption αλλα της χρωσταω τοσες αλλες σημαντικες ταινιες που εχει γυρισει...κλπκλπκλπ)

Οι 7 της Κεντροευρωπης λοιπον.

  1. Werckmeister Harmoniak απο τον Tarr Bela. Να μην τα ξαναλεμε, ολοκληρο ποστ εγραψα τις προαλλες!
  1. Blind Chance / Przypadek απο τον Krzysztof Kieslowski. Η θεα Τυχη, και οι πιθανες παραλληλες ζωες που ειναι και αγαπημενο μου θεμα. Κισλοφσκι στα καλυτερα του. Ενταξει, η Τριλογια των Χρωματων (Μπλε/Λευκη/Κοκκινη) ειναι για μενα (και μερικους χιλιαδες ακομα) η κορυφαια τριλογια εβερ και ουσιαστικα η τανια που αλλαξε την οπτικη μου για τον κινηματογραφο στην τρυφερη ηλικια των 17, αλλα νομιζω το Blind Chance ειναι το προεορτειο αριστουργημα...
  1. Mephisto απο τον Istvan Szabo. Τι συμβαινει οταν πουλας την ψυχη σου στο διαολο, η απλως οταν κλεινεις τα ματια σου στην αγριοτητα για προσωπικο οφελος... Σχεδον Τελειο. Ο Brandauer στο ρολο της ζωης του.
  1. The Red and the White / Csillagosok, katonák απο τον Miklós Jancsó. Ο ορισμος της ματαιοτητας του πολεμου, η παραλογη απωλεια ζωης. Αριστοτεχνικα χορογραφημενοι φονοι κατα συρροη στη σκακιερα της Ρωσιας του ’17. Ο Σαμ Πεκινπα της Κεντρικης Ευρωπης.
  1. Funny Games του Michael Haneke. Ο αυστριακος σκηνοθετης που καρφωνει ταβανοπροκες στην δυσλειτουργικη μοντερνα κοινωνια μας. Βγαζει τον δολοφονο με το τσεκουρι/πριονι απο τον φαινομενικα «μορμαλ» χαρακτηρα της διπλανης πορτας. Ταινια για γερα νευρα, τη λατρεψα γιατι με ενοχλησε σε βαθμο που δεν το περιμενα.
  1. Sexmission/Seksmisja του Juliusz Machulski. Το Μπραζιλ της Κεντροευρωπης. ΟΚ, δεν ειναι masterpiece αλλα ειναι απο τις καλυτερες κωμωδιες που εχω δει. Αληθεια. Και το αστειο ειναι οτι γυριστηκε ενα χρονο πριν απο το Μπραζιλ του Γκιλιαμ... Τις θεωρω αδερφες ταινιες που πρεπει να δειχνονται μαζι. :):)
  1. Love/ Szerelem απο τον Karoly Makk. Tour-de-force σκηνοθεσιας και ηθοποιιας σε εργο που μοιαζει με μουσικο κομματι γυρισμενο σε δυσκολες εποχες κομμουνισμου επιτιθεμενο μετωπικα εναντιον του απολυταρχικου καθεστωτος. Τα τελευταια 30 λεπτα της ταινιας ειναι ε κ π λ η κ τ ι κ α. Την σκεφτομουν μερες και μερες αφοτου την ειδα...

Καλη διασκεδαση! (πρεπει να με προσλαβει με μισθο το υπουργειο πολιτισμου της Ουγγαριας τελικα)

27 Comments:

At Mar 14, 2007, 8:24:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Από τις 7 μόνο τις 2 ήξερα, αλλά τέλος πάντων...:)

 
At Mar 14, 2007, 11:17:00 AM , Blogger Μαρω_Κ said...

Καλημέρα σας.
Λοιπον αγαπητε διακρίνω μια εμμονή με τον ουγγρικό κινηματογράφο.
Να το κοιτάξετε αυτό, μια που έχετε και εύκολη πρόσβαση στα ιατρικά θέματα.
Από όλες τις ταινίες που αναφέρατε μόνο του Κισλόφσκι έχω δει, και την θεωρώ και την καλύτερη του.
Οσο για την τριλογία, θα διαφωνήσω με πάρα πολλούς. Δεν με ενθουσίασε μέχρι που δεν μου άρεσε (η μπλε).
Διαφωνώ κάθετα και οριζόντια με τον άκρατο καθολικισμό του. Οπότε πείτε με προκατηλλημένη και ενδεχομένως και ...ρατσίστρια.
Προτιμώ τον Ληντς, μακράν.

 
At Mar 14, 2007, 11:56:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Καφέ,μένω υποχρεωμένη για το στόλισμα που μας έριξες για τα παιχνίδια.
Το απόλαυσα...δεν κάνω πλάκα
:-D
Δεν το συζητάμε για τα μούβις...δεν έχω δει κανένα.

 
At Mar 14, 2007, 12:24:00 PM , Blogger Desposini Savio said...

Από τις αγαπημένες μου τις τριλογίας Κισλόφσκι η "Κόκκινη" ταινία.
Παρ'όλα αυτά, μου έχει κολλήσει στο μυαλό να δω τις Αρμονίες του Βερκμάιστερ, από τότε που είχα διαβάσει το ποστ σου.
Μόνο που στα dvd clubs των Αθηνών, δεν παίζει να βρεις τέτοια ταινία...Μέχρι Κισλόφσκι & Βέντερς φτάνουν... μετά το χάος!

 
At Mar 14, 2007, 4:27:00 PM , Blogger IdentityCafe said...

Ζωη

Εσκεμμενα εγραψα για κεντροευρωπαικο κινηματογραφο, ξερουμε ειδικα εμεις στο Νοτο ελαχιστα γι αυτον.
Ολη η περιοχη εκεινη ειναι ενας πολιτισμικος θησαυρος, στις τεχνες ειναι 500 χρονια μπροστα απο εμας.

Ειναι διαμαντια και οι 7. Σε προτρεπω με αγαπη να τις δεις :):)

Μαρω
Η εμμονη μου σχετιζεται με το γεγονος οτι η καρδια μου χτυπαει στην Ουγγαρια.
ντουπ-ντουπ, ντουπ-ντουπ.

Συμφωνουμε εν μερη δηλαδη!
Ναι, το Blind Chance ισως να ειναι το καλυτερο, εχει ομως γυρισει κι αλλες ταινιαρες...
Το spirituality του Κισλοφσκι ειναι ενιοτε ενοχλητικο...ναι, ειναι φορες που το παρακανει. Παντως για μενα, που θυμαμαι ειδα τις ταινιες στο Ελλη και το Αττικον το 93-94 ειχα μεινει αναυδος. Επειδη μου αλλαξε τον τροπο που σκεφτομαι για τον κινηματογραφο, η τριλογια παραμενει στην καρδια μου. Απο τις τρεις η μπλε μου αρεσε το λιγοτερο και μενα...

Τριβιαλ σχολιο: To Blind Chance γυριστηκε το 82 αλλα συναντησε τετοια αντιδραδη απο τους κομμουνιστες δικτατορες εκει που η ταινια κατορθωσε να προβληθει το 1987!!!

Οσον αφορα τον Λυντς, αυτος κι αν ειναι σκηνοθετης του διχασμου!


Συκαλακι
LOL
Καθως οδηγουσα πισω απο το Erie μεσα στη νυχτια σκεφτηκα το μικρο αυτο διαλογο :)
Χαιρομαι που ειδες την αστεια πλευρα του, ειδες, σου εδωσα και υλικο για ταινιες πριν καλοκαιριασει για τα καλα :):)
Καλημερα.

Desposini
Η τριλογια ειναι πασιγνωστη γι αυτο διαλεξα αλλη ταινια του Κ. που νομιζω ειναι κ πιο αντιπροσωπευτικη της περιοχης που μ ενδιαφερει μιας και λιβερτε εγκαλιτε φρατερνιτε δεν εχει σχεση με Πολωνια...
Καποια στιγμη θα βγουν και online rentals στην ελλαδα με μεγαλυτερο database...
Ας ειναι καλα το Netflix στην Αμερικη που εχει οτι κυκλοφορει στον πλανητη σχεδον...Η τεχνολογια στην υπηρεσια του σινεφιλ :):)
Ciao!

 
At Mar 14, 2007, 4:44:00 PM , Blogger Lorelei Am Rhein said...

Ωραίος,Identity!
(για τις 5!)
To Mephisto με τον καταπληκτικό Klaus Maria Brandauer, καθώς και οι ταινίες του Μίκλος Γιάντσο, Κόκκινος Ψαλμός και Ηλέκτρα μέ είχαν εκστασιάσει, όταν τις είχα δει σε αφιερώματα!
Έχω ψάξει στο Utube, για να ανεβάσω κάποιο απόσπασμα, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει τίποτα!

 
At Mar 14, 2007, 4:56:00 PM , Blogger Lorelei Am Rhein said...

O Michael Haneke είναι ιδιαίτερα σκληρός!
To Funny Games με σοκάρισε με την αναίτια βία του. Δεν άντεξα καθόλου και μίσησα το The piano teacher,
αλλά λάτρεψα το Cache!
Από τις αγαπημένες μου!

Βέβαια η χρήση της βίας είναι μέσα στα πλαίσια της ιδεολογικής αναφοράς του. Αλλά και πάλι...

 
At Mar 14, 2007, 7:06:00 PM , Blogger IdentityCafe said...

Lucy!

χαιρομαι ιδιαιτερως!
Θυμηθηκα και τον Brandauer στο Colonel Redl και ανατριχιασα στη στιγμη της αυτοκτονιας στο τελος. Αν δεν το εχεις δει δεστο!
Ο Χανεκε ειναι disturbing in a mesmerizing way αλλα αυτη ειναι η ιδιαιτεροτητα του.

 
At Mar 14, 2007, 10:23:00 PM , Blogger Caesar said...

Μιλάμε δηλαδή, για μεταπτυχιακά στην 7η ;))

 
At Mar 15, 2007, 12:37:00 AM , Blogger Lorelei Am Rhein said...

"..disturbing in a mesmerizing way.."
Πολύ ωραία το έθεσες! Ειδικά, που το mesmerizing "παίζει" στον υπότιτλο/περιγραφή του blog μου!
Αλλά υπήρξαν στιγμές, που τον χαρακτήρισα μισάνθρωπο και μόνο μετά το cache αναθεώρησα. Κατι έχω γράψει για την ταινία σε έναν ιστοχώρο, θα το μεταφέρω στο μπλογκ μου κάποια στιγμή!

 
At Mar 15, 2007, 12:39:00 AM , Blogger Lorelei Am Rhein said...

@caesar,

:-)))

 
At Mar 15, 2007, 3:05:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Den xerw gia tous Ouggrous, tous agapaw kai egw, alla den eftasa n'anaptyxw tetoia sxesh me ton kinhmatografo tous...grafw giati anaferthikame ston Krzysztof kai me xalaei pou kaneis den milhse gia th "Diplh zwh...", an skopeuoume na diathrhsoume to blog auto sobaro ofeiloume na eimaste ligo poio prosextikoi, kafe sou bgazw kitrinh!

 
At Mar 15, 2007, 6:31:00 AM , Blogger IdentityCafe said...

ceasar

:)
ερασιτεχνης ο IC, σε καμια πενταετια, να μαστε καλα, θα βελτιωθουμε...

Λουσυ
να σε παραπεμψω στο τελευταιο τευχος του περιοδικου Cineaste.
Εχει αφιερωμα στον Haneke.

Νευρονα
Σωστα, η διπλη ζωη της Βερονικα ειναι κορυφαια.
Ομως η τριπλη ζωη στο Blind Chance υπερισχυσε σε μενα.
ΛΟΛ
Το συναισθημα υπερισχυει στις αγαπημενες ταινιες, νομιζω αποτελει πιο σημαντικη ταινια για τους νευρονες σου!
Cheers amigo!

 
At Mar 15, 2007, 11:48:00 AM , Blogger άσκεπος said...

Έλα ρε σινεφίλ! Από αυτές που ανέφερες, μόνο το "Μεφίστο" έχω δει. Έχοντας δει και κάποιες άλλες ταινίες του Κισλόφσκι, του Γιάνκσο και του Χάνεκε - και όχι αυτές που προτείνεις - τείνω να πιστέψω ότι η εφτάδα σου είναι καταπληκτική.

 
At Mar 15, 2007, 2:30:00 PM , Blogger Eleni63 said...

με δυσκολεύει λίγο το όνομα αλλά κατά τα λοιπά είσαι μαγγιώρος...

 
At Mar 15, 2007, 5:29:00 PM , Blogger IdentityCafe said...

Εξαιλντ!
Γεια σου φιλε!
Σ ευχαριστω για το κομπλιμαν, εαν βρεις χρονο δεστες! θα σου αρεσουν!

Ελενη!
Ναι, μαγυαρος ειμαι. Στην καρδια τουλαχιστον. :):)

 
At Mar 15, 2007, 8:56:00 PM , Blogger ventura said...

@ desposini savio
συγνώμη για την παρέμβαση, αλλά με αφορμή το post του φίλου μας για την συγκεκριμένη ταινία (Werckmeister Harmoniak)κοίταξα στο "video blue" και όλως παραδόξως την είχε.

ps1: Identity σε παρακολουθώ, παρ'όλο που δεν γράφω συχνά. Είναι σαν να είσαι εδώ δίπλα. Φοβερό!!
ps2: Αν σου πω ότι πήγα κι ένα ταξίδι Θεσ/νικη θα μετρήσει ή πρέπει να περάσω τα σύνορα;

Thanks for the free parking!

 
At Mar 16, 2007, 2:40:00 AM , Blogger IdentityCafe said...

Αγαπητε Βεντουρα!

Εισαι ανθρωπος της ερευνας, οριστε! Εψαξες, το βρηκες!
Να ξερεις χαιρομαι πολυ οταν μου λες οτι με νιωθετε κοντα! Ειναι λιαν σημαντικο για τον μικρο εξφενδονισμενο IC :):)

E, ας μην ειμαστε αυστηροι, μετραει κι η Θεσσαλονικη.

Τι γινεται? εγω σας περιμενω!
Φιλια!

 
At Mar 16, 2007, 11:45:00 AM , Blogger Desposini Savio said...

Thank u Ventura,
Για καλή μου τύχη, στη περιοχή μου έχει το dvdclub που μου πρότεινες!
Θα το επισκεφθώ.

 
At Mar 16, 2007, 12:13:00 PM , Blogger Lupa said...

Identity καλημέρα...
Με έκανες να ντρέπομαι παραγματικά γιατί και εγώ μόνο 2 από τις 7 ήξερα.
You gave me food for thought though!

 
At Mar 16, 2007, 1:02:00 PM , Blogger arxiereas said...

Όπως σου είπα και αλλού, το γούστο σου στις ταινίες θα σε οδηγήσει στην Κόλαση και το πυρ το εξώτερον! Πέρνα για εξομολόγηση!..

 
At Mar 16, 2007, 7:39:00 PM , Blogger Τίποτα said...

Κινηματογραφόφιλος σαρδανάπαλος...

 
At Mar 16, 2007, 10:58:00 PM , Blogger IdentityCafe said...

Desposini

Den tha s afhsoume se hsyxia an den deis o film :):)
LOL

Lupa

xeexe, ma edw mathainei o enas ap ton allon :):)
ki egw tis pio polles sxetika prosfatws tis ematha, den xerw apo ta genofaskia mou kendroeurwpaiko kinhmatografo...
Cheers!


Arxierea!
Prosxwmeeeeeen!
H Kolash safws pio endiaferon meros na paei kaneis...
Tha exeis megalo kai endiaferon poimnio pandws ap oti fainetai :)

Tipota
:) oudeis teleios :)

 
At Mar 17, 2007, 3:01:00 AM , Blogger neutrino said...

απαπα, εδω η ψευτοσινεφιλ νετρινα αποκαλυπτεται!..
περιοριζομαι να πω απλα πως εχω ακομα πολυυυυ δρομο μεχρι να καλυψω την 7αδα σου. πιανω δουλεια απο σημερα κιολας! (που ανοιξε και η σχολη, ουφ! τωρα βρηκε, που εχουμε και.. δουλειες;;!).
[για να το παιξω ομως και λιγο εξυπνη, εγω ειχα την τυχη (και αυτος την τιμη χεχε) να μιλησω με τον Svankmajer! yeah! (ζητω το φεστιβαλ!-ο τυπος ειναι μορφαρα). τετοια τιμη ουτε κι εσυ κοτζαμ επιτιμο μελος του Υπουργειου πολιτισμου της Ουγγαροτσεχοσλοβακιας ;ppp ]

 
At Mar 17, 2007, 3:39:00 AM , Blogger IdentityCafe said...

Νετρινα!

Καλη μου, οταν ημουν μικρουλι σαν του λογου σου (μα τι πατρικη φιγουρα ειμαι τελος παντων LOL) δεν ειχα δει ουτε κλασμα αυτων που εχεις δει, επομενως εισαι ηδη πολυ μπροστα στη σινεφιλια...
Εξαλλου μετα την παρορμηση σου ηθελα να δω ολα του Σβανκμαγερ...
Πολυ χωμενη εισαι!!! Ακου λεει, του πηρε και συνεντευξη!!!
(ενδιαφερον τριβιαλ για σενα: τα πρωτα shorts του Σ. μεχρι το 1980 (περιπου 7-8 φιλμς) εχουν ολα τα στοιχεια που τα ξαναγυρισε ουσιαστικα στο Lunacy...απο τις animated γλωσσες στην ιστορια του Edgar Allan Poe)...

 
At Mar 18, 2007, 5:41:00 PM , Anonymous Anonymous said...

άκου Svankmajer!
κι εγώ νόμιζα Σβαρτζενεγκερ :D

 
At Mar 19, 2007, 3:49:00 AM , Blogger IdentityCafe said...

Καισαρα τι Λωζανη τι Κοζανη :):):):)
Καλημερα φιλε!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home